Yetişkin Psikolojik Sorunları Sayfa 2

Kayıplar ve Yas Süreci

Hayatımız boyunca evlilik, eğitim, çocuk sahibi olmak gibi kontrol edebildiğimiz olayların yanı sıra kontrol edemediğimiz olaylar da meydana gelmektedir. Bu kontrol edilemeyen olayların başında kayıplar gelir. Her türlü kayıp ve yitim duygusunun yaşandığı sürece “yas” denir.

İnsanları Memnun Etme Çabası

Günlük yaşantınızda hayatınızdaki insanları zaman zaman mutlu etmek, memnun etmek isteyebilirsiniz. Başkalarını anlamak ve onlara yardım etmek insana kendini iyi hissettiren bir davranıştır. Fakat, bu davranışın dozunu kaçırdığınız noktada insanları memnun etme çabası olan “people pleasing” kavramı ortaya çıkıyor.

Uykusuzluk Sorunu ve Tedavisi

Uykusuzluk (insomnia) hemen herkesin zaman zaman yaşadığı sorunlardan biridir. İyi bir uyku sağlıklı bir yaşam için şarttır. Bundan dolayı uykusuzluk probleminde mutlaka çözüme gidilmelidir.

Terk Edilme Korkusu

Terk edilme korkusu psikolojik danışma ve psikoterapi gerektirebilen sorunlardan olup, son zamanlarda sıklıkla karşımıza çıkmaktadır.

Psikosomatik Ağrılar

Tıbbi açıklaması olmayan ancak kronik ve fiziksel semptomları olan ağrılara psikosomatik ağrılar denir. Psike (zihinsel durumu ifade eden) ve soma (vücut) kelimelerinin birleşiminden türetilmiştir. Psikosomatik ağrılar, kişinin psikolojik durumundan kaynaklanan fiziksel bir ağrı türüdür.

Uykusuzluk Tedavisinde Bilişsel Davranışçı Terapi

Uykusuzluk, toplumun %10-15'ini etkileyen yıpratıcı bir durumdur. Erişkinlerin yarısı sık sık uyku sorunu yaşadığını bildirmektedir.