Yetişkin Psikolojik Sorunları Sayfa 6

Şizofreni Hastasını Anlamak

Şizofreni, hastanın iç dünyasını anlamakta en zorlanılan ve kişiye en çok azap veren hastalıklardan birisidir. Şizofreni hastasının ruh halini anlayabilmek aile üyeleri için çoğu kez mümkün olmamakta, bu durum tedavinin seyrini olumsuz etkilemektedir.

Depresyon Belirtileri

Depresyon belirtileri genelde günler ve haftalar içinde gelişir. Sevilen birinin ani ölümü, boşanma, önemli bir ilişkinin bitmesi, işsiz kalma gibi çok travmatik psikososyal stresleri takiben hızla gelişen depresyon nöbetleri de olabilir.

Kadınlarda Depresyon ve Tedavisi

Yaşam boyu yaygınlığı kadınlarda erkeklere göre iki kat fazla olan depresyon, tüm kadınların hayatları boyunca %20’sini etkileyebilmektedir. Bu farkın nedeni kesin bilinmese de kadınların düşünce yapılarındaki farklılıkların, biyolojik özelliklerin, psikososyal ve ekonomik güçlüklerle daha sık karşılaşmalarının bunda rol oynadığına inanılır.

Yapay Bozukluk

Maddi ya da manevi kazanç amacı gütmeden, tıbbi ilgi görmek ve tıbbi bakım almak adına hastalıkları taklit etme, bir hastalık başlatma veya mevcut hastalığı alevlendirme durumu psikiyatri dünyasında yapay bozukluk ismini alır

Depresyonun Psikolojik ve Sosyal Yönü

Depresyon neden oluyor, niye bazı insanlar depresyona kolay giriyor? Sorularını yanıtlarken depresyonun psikolojik ve sosyal yönünü iyi bilmek gerekir. Depresyon oluşumunda temel iki öğe; Olaylara ve duygulara nasıl anlam verildiği, ayrıca hayatın zorluklarıyla nasıl baş edildiğidir.

Madde Bağımlılığı

Madde bağımlılığı, psikiyatri literatüründeki adıyla madde kullanım bozuklukları, biyolojik ve çevresel faktörlerle harmanlanan karmaşık bir psikolojik sorundur.